fbpx
21 Lipiec, 2019
Warszawa
23 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Promowanie salonu kosmetycznego

Jeszcze trwa lato…, a sierpień i wrzesień to nadal dobry czas zawieranie związków małżeńskich. Czy istnieje sposób, aby dotrzeć do większego grona potencjalnych zainteresowanych? Takim sposobem jest współpraca z branżami komplementarnymi.

 

Branże komplementarne to takie, które poniekąd uzupełniają się nawzajem. Przykładowo, produktem komplementarnym do herbaty jest cytryna albo cukier. Do makaronu – sos pomidorowy do spaghetti. Do margaryny do pieczenia ciast – rodzynki. 

Jednym słowem produkty komplementarne tworzą wspólnie pewną całość. A co najważniejsze, ułatwiają życie konsumentom, gdyż oferują pełne rozwiązanie jakiegoś problemu. Czy to pomysłu na obiad, pełnego zestawu do czyszczenia mieszkania lub kompletnego zestawu upominkowego. 

Zauważ, jak wiele takich zestawów możesz kupić w sklepie. Klienci doceniają, jeśli w jednym miejscu mogą otrzymać kompleksowe usługi. 

W przypadku salonu kosmetycznego, istnieje naprawdę wiele możliwości kooperacji. Polecać się wzajemnie można  z następującymi branżami: salonem sukien ślubnych, fotografem specjalizującym się w weselach, domem weselnym, firmą zajmującą się wynajmem samochodów do ślubu, kwiaciarnią, restauracją lub cukiernią, która słynie z tortów ślubnych.

Zasady współpracy należy ustalić tak, aby każda ze stron czerpała z tego wymierne korzyści. Na przykład. Klientka salonu z sukniami ślubnymi, jeśli skorzysta z usług polecanego fotografa i Twojego salonu, otrzymuje określony rabat na te usługi. I odwrotnie. Im więcej specjalistów będziesz mógł polecić, tym klient będzie miał łatwiej w organizacji swojego ślubu. I oszczędzi trochę pieniążków, co istotne jest przy tak dużym przedsięwzięciu. 

Przy takiej współpracy konieczne jest zainwestowanie w odpowiednie materiały reklamujące Twój salon. Zawsze, obok nazwy, powinien znaleźć się tam numer telefonu i adres strony internetowej, jeśli takową prowadzisz. 

Z wybranymi branżami można nawiązać bliższą współpracę. 

Na przykład w salonie sukien ślubnych zostawić album ze stylizacjami ślubnymi. W swoim salonie natomiast zrobisz ekspozycję mini sukni ślubnych, która będzie reklamą zaprzyjaźnionego salonu sukien.

Za umieszczenie galerii zdjęć ślubnych (oczywiście z makijażami z Twojego salonu) – będących wizytówką fotografa, w zamian otrzymasz profesjonalną sesję zdjęciową stylizacji, które możesz umieścić w Internecie.

Na podobnych zasadach można nawiązać współpracę z firmami specjalizującymi się w wynajmie samochodów na ślub. Za galerię zdjęć w Twoim salonie będziesz mógł zostawić swój album ze stylizacjami. 

Zazwyczaj panny młode szukające pomysłu na stylizację ślubną, przeglądają albumy ze zdjęciami. Podobnie robią w przypadku decydowania się na torty weselne. Wymieńcie się albumami z cukiernią. Dla klienta to duże ułatwienie, jeśli u cukiernika będzie mógł zainspirować się także w kontekście fryzury. I odwrotnie.

W podobny sposób możesz współpracować z kwiaciarnią. Wymienić się albumami i polecać siebie nawzajem. Dodatkowo kwiaciarnia może raz na jakiś czas zostawić u Ciebie piękne bukiety, które będą ozdobą dla salonu, a dla kwiaciarni żywą reklamą.

Salony fryzjerskie i kosmetyczne mogą współpracować ze stylistami, wizażystami, ale także dietetykami, lekarzami od medycyny estetycznej i dermatologami. 

Poszukanie partnera biznesowego czy partnerów biznesowych to (obok dodatkowej sprzedaży) także możliwość połączenia budżetów na wspólną reklamę. Dzięki temu możecie dotrzeć do tego samego konsumenta tańszym dla pojedynczej firmy kosztem.