23 Apr, 2019
Warsaw
17 ° C
Do góry

Reklama gabinetu w Google AdWords

Strona internetowa gabinetu kosmetycznego gotowa. Włożony w w nią wysiłek teraz ma szansę procentować i przynosić zyski. Dlatego warto ją odpowiednio zareklamować, aby jeszcze więcej klientów dzięki niej trafiało do salonu kosmetycznego. Jest na to wiele sposobów. Jednym z nich jest system e-reklamy Google AdWords. Tak Google zachęca do korzystania z tego sposobu reklamy: „Docieraj do klientów we właściwym miejscu i w odpowiednim momencie, czyli wtedy, kiedy szukają w Google oferty takiej, jak Twoja.” Brzmi zachęcająco. Ale jak to działa?

Program reklamowy Google AdWords wyświetla dopasowane tematycznie reklamy obok oraz powyżej wyników wyszukiwania. Czy jest to skuteczna i opłacalna forma reklamy?

Wiadomo, że działania marketingowe powinny być rentowne, czyli koszty poniesione na reklamę muszą być mniejsze od zysków, jakie przynoszą. Niewątpliwą zaletą systemu Google AdWords jest to, że sami ustalamy, ile chcemy przeznaczyć na reklamę naszego gabinetu w Internecie. Ponadto sami decydujemy do kogo trafiamy z naszą ofertą. Google daje możliwość pełnej kontroli efektów naszych działań reklamowych. Ponadto system ten jest bardzo prosty w obsłudze.

Jak to działa?

Jeśli reklamujemy się za pośrednictwem Google AdWords, nasza reklama będzie wyświetlana obok wyników wyszukiwania, w momencie gdy ktoś wyszukuje według podanych przez nas słów kluczowych. Reklamy te pojawiają się w bocznej kolumnie na stronie wyszukiwania lub pod wynikami wyszukiwania. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, mamy pewność, że nasza reklama dociera wyłącznie do odbiorców, którzy mogą być  zainteresowani naszą ofertą. 

Mogą to być reklamy tekstowe, graficzne lub wideo. Skuteczność reklam można bardzo dokładnie śledzić.

Ponadto nasze reklamy mogą być wyświetlane w witrynach tematycznie związanych z naszą działalnością. Przykładowo, jeśli jako słowa kluczowe wybieramy frazy: „makijaż permanentny” czy „peeling kawitacyjny”, nasza reklama będzie się pojawiać w serwisach kosmetycznych lub na forach internetowych podejmujących tematykę tych zabiegów kosmetycznych.

Sami możemy też decydować w witrynach jakiego typu nasze reklamy będą wyświetlane. W ustawieniach możemy na przykład pominąć witryny konkurencyjne czy sprzeczne z naszymi interesami.

Zaczynamy…

Google AdWords to system bardzo prosty. Jeśli jednak nie mamy czasu zajmować się tym, zarządzanie naszym kontem możemy powierzyć specjaliście. Warto żeby był to Certyfikowany partner Google AdWords. Obecnie wiele agencji marketingowych ma w swojej ofercie prowadzenie kampanii Google Adwords. Usługa ta będzie kosztować nas ok. 400 złotych. Warunkiem korzystania z reklam jest założenie konta na stronie https://adwords.google.pl. Wpisujemy nazwę użytkownika, pod jaką chcemy funkcjonować oraz hasło dostępu. W panelu naszego konta znajduje się link zatytułowany „Utwórz pierwszą kampanię”, klikamy go i wtedy postępujemy według wyświetlanych instrukcji. System ten jest prosty w obsłudze, wszystko jest opisane, system pomocy Google AdWords jest obszerny i zawiera dokładne opisy poszczególnych zagadnień.  Na początek wprowadzamy także informacje rozliczeniowe, ustawiamy strefę czasową oraz sposób płatności za usługi (karta kredytowa lub debetowa, polecenie zapłaty, przedpłata).

Ile to kosztuje?

Koszty reklamy za pośrednictwem Google AdWords zależą od lokalizacji firmy i liczby odbiorców, których chcesz objąć swoim zasięgiem.  Przystąpienie do programu wiąże się z założeniem konta. Nie obowiązuje miesięczna opłata, nie ma wymogu minimalnych wydatków. Obowiązuje tylko jednorazowa opłata aktywacyjna. Wynosi ona 20 złotych. Budżet naszej „kampanii reklamowej w Google AdWords” nie ma znaczenia, gdyż płacimy wyłącznie za to, gdy ktoś kliknie w link naszej reklamy. Przy czym sami ustalamy sobie górną granicę dziennych wydatków oraz najwyższą kwotę, jaką zamierzamy płacić za kliknięcie lub wyświetlenie naszej reklamy. Jest to idealne rozwiązanie, gdyż płacimy tylko za wyniki naszej kampanii. Decydujemy, czy chcemy płacić za kliknięcia w link do naszej strony czy za wyświetlenie reklamy.
Reklamy możemy kierować na dany obszar, w przypadku firmy działającej lokalnie wybieramy konkretne miasto czy województwo. Dzięki ustawieniom językowym nasze reklamy możemy kierować również do osób na przykład anglojęzycznych znajdujących się w naszym kraju.

Kilka porad

Tekst reklamy to informacja, jaka wyświetlana jest potencjalnym klientom pod linkiem do naszej strony, w wynikach wyszukiwania. Dlatego pamiętajmy, żeby był on wyraźnie powiązany z branżą kosmetyczną oraz naszymi słowami kluczowymi. Przede wszystkim powinien zachęcać do wejścia na naszą stronę. Dlatego w tekście reklamy warto umieścić informacje o różnych promocjach i okazyjnych cenach.

Tekst ten może brzmieć: „Tylko teraz zabieg ujędrniający w rewelacyjnej cenie 80 zł!” lub „Mikrodermabrazja w świetnej cenie. Co tydzień nowe promocje.”
Ważne jest, żeby pamiętać o regularnym sprawdzaniu wyników efektywności swoich kampanii Google AdWords.