23 Apr, 2019
Warsaw
17 ° C
Do góry

Reklama salonu kosmetycznego

Znasz ten stan, kiedy ktoś lub coś pojawia się w twoim otoczeniu tak często, że masz wrażenie, że niedługo wyskoczy z lodówki? W podobnej sytuacji stawiasz swoich klientów decydując się na zbyt nachalną, źle dopasowaną reklamę. Z drugiej strony równie niekorzystnie na obroty salonu wpłynie jej całkowity brak. Podstawą marketingowego sukcesu jest znalezienie złotego środka, który sprawi, że reklama będzie skuteczna i nie zrujnuje twojego budżetu.

Pragmatycy stwierdzą, że dobry salon nie potrzebuje reklamy, bo pozytywna opinia to oferta, która skutecznie zachęci potencjalnych klientów. Fakt, jest w tym dużo prawdy, a pozytywna opinia w środowisku jest jedną z bardziej skutecznych form reklamy. Jak zachęcić klientów do reklamowania naszego salonu?

Spraw, aby twoja oferta była atrakcyjna. Postaw na ofertę promocyjną, przygotuj bony rabatowe. Wybierz stylowe, przejrzyste wizytówki, na których umieścisz krótkie informacje o aktualnej promocji. Jeżeli masz w zanadrzu bogaty wybór rabatów i pakietów nie rezygnuj z ulotek. Zadbaj o ich szatę graficzną: prowadząc elegancki salon nie możesz pozwolić na krzykliwe kolory i grafikę rodem z Painta. Pamiętaj, że mniej znaczy więcej. Daruj sobie motylki i kolorowe kwiatki. Możesz wybrać florystyczny print w dobrym stylu, nie warto hołdować przekonaniu, że klientki salonów kosmetycznych uwielbiają infantylne wzorki.

Pamiętaj o tekście – powinien być wolny od błędów i poprawny stylistycznie. Dopilnuj, aby oferowane usługi i rabaty były aktualne i pokrywały się z ofertą dostępną w salonie. Jedną z bardziej przykrych rzeczy jest tłumaczenie klientce, że promocja z ulotki przestała obowiązywać już miesiąc wcześniej. Drugi raz może się u ciebie nie pojawić. Jeśli nie umiesz pisać dobrych tekstów pracę zleć copywriterowi. Nie warto oszczędzać na dobrym wizerunku salonu. Szkoda, że nadal zdarzają się gabinety, które zdają się o tym nie pamiętać.

Zaprzyjaźnij się z internetem i prasą. Nie musisz wydawać kilku tysięcy złotych na stronę internetową we Flashu (niepraktycznym i trudnym do pozycjonowania), ale zainwestuj w internetową wizytówkę, darmową w wersji podstawowej, którą łatwo znaleźć w sieci. Umieść w niej adres salonu, opisz  usługi, które oferujesz. Może okazać się, że z czasem zechcesz zorganizować coś większego, bo własna strona internetowa daje duże pole manewru w kwestii marketingu. Jeśli reklamujesz się w lokalnych gazetach możesz spróbować wykupić reklamę na portalach i stronach związanych z branżą kosmetyczną. Duża ilość odwiedzających takie strony sprawia, że dobry baner może przyciągnąć potencjalnych klientów. Wiele kobiet szuka ciekawych ofert w sieci – to ogromna szansa dla twojego salonu.

Jeżeli lubisz kreatywne rozwiązania i śledzisz kosmetyczną blogosferę możesz spróbować reklamy na blogach. Wiele blogerek współpracuje z firmami kosmetycznymi testując i pisząc o ich produktach. Może warto zaproponować ciekawy zabieg wykonywany w twoim salonie? Zorganizować wspólny konkurs lub po prostu zapłacić za reklamę? Blogi to świetne miejsce na zrealizowanie takich kampanii, pamiętaj jednak, aby traktować taką współpracę zupełnie poważnie: blogosfera staje się bardzo silnym filarem marketingu internetowego i ma coraz większy wpływ na decyzje wielu potencjalnych klientów.