fbpx
18 Czerwiec, 2019
Warszawa
18 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Rola kosmetyczki w edukowaniu klientek

Salon kosmetyczny to miejsce, w którym upada wiele mitów na temat pielęgnacji urody. Forumowe mądrości w konfrontacji z wiedzą specjalistów pękają niczym mydlane bańki, bo okazuje się, że nie wszystko, czym raczą nas inni, faktycznie sprawdzi się w każdym przypadku.

Wiedza kosmetyczek i kosmetologów to ogromny, kapitał, który pozwala na edukowanie klientów i zdobywanie nowych, a także szansa dla specjalistów na poszerzanie zawodowych horyzontów.

Wykorzystuj możliwości

Pracownik salonu kosmetycznego nie powinien bać się dzielić swoim doświadczeniem i wiedzą z klientami. Najwięksi specjaliści z różnych branż budują własny wizerunek dzięki umiejętnościom. Zastanów się jaką ofertę ty wybierasz decydując się np. na zakup sprzętu do gabinetu. Na pewno wolałabyś konsultować się z kimś, kto jest ekspertem w danej dziedzinie i potrafi przedstawić ofertę w sposób fachowy. Suche fakty oraz sterta ulotek nie sprawi, że podejmiesz właściwą decyzję. Mechanizm ten sprawdza się w każdej branży. Dobry kontakt, a także fachowe doradztwo zwiększa sprzedaż i zadowolenie klientów, również w salonach kosmetycznych.

Podczas zabiegów trzeba rozmawiać z klientami opisując im poszczególne czynności. Warto odpowiadać na pytania, edukować i wyjaśniać. Kolejna kwestia to właściwie prowadzony dialog podczas sprzedaży kosmetyków, dlatego warto mieć świadomość, że zdawkowe odpowiedzi lub opieranie się wyłącznie na krótkiej informacji od producenta to o wiele za mało. Twoja potencjalna klientka o takich rzeczach może przeczytać sama. Warto, abyś uzupełniła jej wiedzę opierając się na swoim doświadczeniu.

Wiedza to kapitał

Posiadasz doświadczenie, dokształcasz się i odnosisz sukcesy – wykorzystaj swoje umiejętności. Wiele szkół organizujących kursy potrzebuje fachowców, którzy będą w stanie podzielić się swoją wiedzą. Potrafisz skupić uwagę innych, czujesz, że jesteś w stanie przekazać wiedzę innym? Chciałabyś rozwijać się poza salonem? To dla ciebie doskonała okazja i szansa na zdobycie nowych umiejętności jako trener lub szkoleniowiec.

Możesz sprawdzić się również jako konsultant. Wiele firm, sklepów, drogerii potrzebuje specjalistów, którzy będą potrafili odpowiedzieć na pytania klientów dobierając właściwe kosmetyki i zabiegi do ich potrzeb. Nie musisz się ograniczać, ponieważ twój zawód daje wiele możliwości rozwoju, wystarczy poszukać możliwości. Nie obawiaj się dzielić swoją wiedzą: to część twojego zawodu, która przyciąga ludzi potrzebujących porady prawdziwych fachowców.