fbpx
22 Wrzesień, 2019
Warszawa
12 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Salon kosmetyczny dla Mam

Gabinety kosmetyczne prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie nowych klientów. Atrakcyjne rabaty, promocyjne oferty dla dwojga, bony sprzedawane w serwisach zakupów grupowych mają zwiększyć obroty i wpłynąć na rozwój salonu kosmetycznego.

Niektórzy właściciele idą o krok dalej i swoją ofertę kierują również do zabieganych mam z małymi dziećmi, które nie mają czasu i możliwości na wygospodarowanie chwili na odrobinę przyjemności. Korzystając z oferty salonów przyjaznych mamom mogą przyjść do salonu z maluchem i jednocześnie zadbać o siebie. Czy salon kosmetyczny dostosowany do potrzeb matek z dziećmi to dobry sposób na biznes?

Jak w przypadku większości nowatorskich pomysłów zdania są podzielone. Dlaczego nowatorskich? Od lat obserwujemy podobne praktyki w centrach handlowych, gdzie zabiegani rodzice zostawiają pociechy pod okiem doświadczonych animatorów, a sami w spokoju robią zakupy. Podobnie dzieje się także w poradniach lekarskich przeznaczonych dla małych pacjentów, a także w wielu restauracjach dostosowanych do potrzeb młodych mam. Kąciki dla malucha spotyka się jednak dużo rzadziej u fryzjera bądź kosmetyczki ze względu na specyficzne warunki panujące w obu miejscach pracy.

Sceptycy twierdzą, że opary związane z prowadzonymi zabiegami mogą szkodzić dziecku. Zapach lakieru do włosów lub paznokci, obecność substancji aktywnych stanowią zagrożenie w przypadku źle zorganizowanej opieki.  Decydując się na rozwiązanie tego typu należy zaplanować miejsce, w którym miały by przebywać dzieci. Najbezpieczniejszą i niestety najdroższą opcją jest przygotowanie oddzielnego, dobrze wentylowanego pomieszczenia przeznaczonego na bawialnię dla najmłodszych. Kolejną kwestią jest zadbanie o właściwą opiekę. Kto będzie zajmował się dziećmi podczas zabiegów? Niewiele salonów jest gotowych na zatrudnianie dodatkowego personelu. Tworzenie kącików ma przyciągać nowych klientów nie powodując dodatkowych kosztów. Problemem może być również stosunek innych klientek do działań tego typu. Potrzeba relaksu nie zawsze idzie w parze z gwarem bawiących się dzieci. Mimo całej sympatii do najmłodszych taka polityka salonu może odstraszyć wiele osób. Pytanie czy warto ryzykować.

Entuzjaści projektu salonów przyjaznych młodym mamom widzą w tym rozwiązaniu szansę na większy zysk.  Rozsądne podejście do tematu faktycznie tworzy szansę na oryginalną promocję i zwiększenie dochodów salonu. Jak więc zorganizować zabiegi dla mam i nie odstraszyć innych klientek? Warto zorganizować akcję w określone dni, kiedy kącik dla dzieci będzie mógł funkcjonować bez problemów. Może być to wybrany dzień tygodnia albo okazja związana z  wydarzeniem z kalendarza: Dzień matki albo Dzień Dziecka, ostatni piątek miesiąca. Planując akcję tego typu nie narażamy się na wielkie koszty, a o wiele łatwiej jest nam zorganizować opiekę dla maluchów. Dobra organizacja umożliwi również właściwy dobór zabiegów, który w żaden sposób nie zaszkodzi najmłodszym, a przy okazji usatysfakcjonuje wszystkie mamy. Innowacyjne podejście do potrzeb klienta to bardzo dobre rozwiązanie. Kącik dla najmłodszych traktowany jako czasowa akcja nie wymusza na właścicielach włączenia „mini przedszkola” do stałego repertuaru planów promocyjnych, a daje możliwość wyboru z szerokiego spektrum atrakcji dla klientów.