fbpx
Z OSTATNIEJ CHWILI!
23 Październik, 2019
Warszawa
12 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Salon kosmetyczny w galerii handlowej

Wybór odpowiedniej lokalizacji dla otwieranego przez nas salonu jest kwestią właściwie najistotniejszą. Zazwyczaj właściciele gabinetów decydują się na wynajem bądź kupno wolno stojącego budynku, takiego, który pozwoli osiągnąć optymalne warunki do prowadzenia dość specyficznej i intymnej działalności, jaką jest salon kosmetyczny. 

Nie ma co ukrywać jednak, że przez myśl nierzadko przechodzi nam idea o zaadaptowaniu powierzchni pod wynajem w którymś z łatwiej dostępnych centrów handlowych. Co blokuje właścicieli przed takim właśnie wyborem? Przede wszystkim koszta wynajmu, ale też obawa przed utratą klientów, takich, dla których skorzystanie z zabiegów w wielkiej lustrzanej przestrzeni zlokalizowanej w galerii handlowej, byłoby naruszeniem sfery prywatności. 

Jaka jest jednak cała prawda o funkcjonowaniu gabinetów kosmetycznych w centrach handlowych?  Jakie są minusy oraz plusy prowadzenia działalności w komercyjnej galerii?

Morderczy czynsz

Jednym z ogromnych minusów będzie z pewnością wspomniany wcześniej czynsz, przekraczający często możliwości początkującego lub mało dochodowego salonu. Czynsz w galerii handlowej nie rzadko kilkukrotnie przekracza bowiem koszta, do których zobowiązalibyśmy się otwierając dokładnie taki sam gabinet w jakimś ustronnym, mniej komercyjnym miejscu. Z tego też powodu zazwyczaj na otwarcie salonu w galerii handlowej, decydują się głównie wielkie znane marki, sieciówki, dla których większe miesięczne płatności nie stanowią problemu. 

Nie wchodzę, bo na pewno jest drogo 

Kolejnym argumentem przeciwko otwieraniu salonu w centrum handlowym jest stosunek klientów do takich miejsc. Ci bardzo często mają już swoje wyrobione zdanie na temat gabinetów umieszczonych w komercyjnych przestrzeniach: jest drogo. Nie można zaprzeczyć, bardzo często mają oni rację. Nie mniej jednak, nas jako właścicieli, takie podejście konsumenta stawia w bardzo niewygodnej sytuacji. Bo jak udowodnić klientowi, że jest w błędzie? Bardzo często jest to walka z wiatrakami. 

Zero intymności

Innym przykładem negatywnej opinii klienta jest ta dotycząca sfery prywatności. Klientka poddająca się intensywnym zabiegom w salonie, najchętniej zaraz po nich wsiadłaby do auta i zaszyła się w domu, do czasu, aż widoczne po nich efekty znikną, a nie paradowała opuchnięta po galerii. 

Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze kwestia samego wyglądu salonu zlokalizowanego w centrum handlowym. Bardzo często jest to oszklona przestrzeń, w której klientki poddające się zabiegom, są wręcz wystawione na stałą obserwację przechodzących obok gapiów. Taka sytuacja niekoniecznie wpływa korzystnie na ich nastrój, który przecież powinien być tak samo dla nas istotny jest zadowolenie z samego zabiegu.

Dostosuj się!

Kolejną istotną kwestią jest konieczność dostosowania się do wszelkich odgórnych obostrzeń wprowadzonych przez galerię handlową. Te dotyczą nie tylko godzin otwarcia naszego salonu, ale także często samego wyglądu. Przecież wynajmowana przez nas przestrzeń musi komponować się z całym skupiskiem stoisk wynajmowanych przez pozostałych przedsiębiorców, a samo centrum handlowe musi stanowić logiczną całość. Inwazyjność galerii może więc zakłócać nasz własny pomysł na prowadzenie biznesu i trochę podcinać nam skrzydła, jeśli chodzi o wprowadzenie kolejnych udoskonaleń w naszym gabinecie. 

 

Nie mniej jednak, oprócz tych niewygodnych kwestii, są także te, które zdecydowanie przemawiają za otwarciem gabinetu w galerii handlowej. Wbrew pozorom, jest ich równie sporo, co tych negatywnych.

Dobra lokalizacja

Galerie handlowe zlokalizowane są głównie w centrach miast, bądź w miejscach z dobrym dojazdem. Zapewniają często bezpłatny duży parking do dyspozycji odwiedzających centrum. A sama idea galerii handlowej polega na tym, że klienci mają wszystko zapewnione w jednym miejscu. Większa szansa więc na to, że gdzieś pomiędzy zakupami w markecie, a seansem kinowym, panie bądź panowie zechcą skorzystać także z usług salonu kosmetycznego. 

Godziny otwarcia salonu

To kolejny bardzo duży plus. Większość klientów jest dziś tak zapracowana, bądź pracuje w takich godzinach, że odwiedziny salonu kosmetycznego, często otwartego do godziny 18, graniczą z cudem. Gabinety kosmetyczne zlokalizowane w galeriach działają w godzinach otwarcia galerii, a więc do późnych godzin wieczornych, 21-22. Taka możliwość daje nam duże pole do popisu. Kiedy większość osiedlowych salonów będzie już zamknięta, klienci zawsze będą mogli odwiedzić nasz gabinet i skorzystać właśnie z naszych usług.

Obycie z marką

Umiejscowienie salonu w w centrum handlowym, samoistnie zwiększa kilkukrotnie liczbę potencjalnych klientów. Choćby większość z mijających nas klientów uprawiało z początku tzw. window shopping, w końcu kiedy „zapozna się i opatrzy” z nowym miejscem, być może, choćby z ciekawości, wybierze właśnie nasz gabinet. Im częściej klienci będą obcowali z logiem naszej firmy, tym bardziej będzie zapadało ono w pamięć. Umiejscowienie gabinetu w centrum handlowym genialnie wpływa więc na zwiększenie świadomości marki. Taka sytuacja może dla nas działać tylko in plus.

Wieczory okazji

Innym ważnym czynnikiem jest możliwość uczestnictwa we wszystkich darmowych akcjach marketingowych organizowanych przez galerie, które dodatkowo przyciągają tłumy klientów. Wieczory okazji, akcje rabatowe, konkursy – te wszystkie działania dają nam duże pole do popisu do zareklamowania naszego salonu i skuszenia klientów naszą ofertą. 

 

Nie ma co ukrywać. Za każdą koncepcją będzie stało mnóstwo pozytywnych i negatywnych czynników decydujących za bądź przeciw słuszności naszej decyzji. Koniecznie trzeba rozważyć je wszystkie, zanim podejmiemy tak istotne ostateczne postanowienie, jak choćby to o wyborze lokalizacji naszego gabinetu. Warto jednak zawsze pamiętać, że każdy kij ma dwa końce.