fbpx
23 Wrzesień, 2019
Warszawa
10 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Salon urody promuj lokalnie

Otwarcie salonu kosmetycznego czy fryzjerskiego to spore wyzwanie – od znalezienia lokalizacji i adaptacji lokalu po zapewnienie sobie fachowego personelu i profesjonalnych kosmetyków. Bez odpowiedniej promocji naszych usług cały ten wysiłek może pójść na marne. 

Każdy nowy biznes na starcie potrzebuje reklamy. Potencjalnych klientów trzeba poinformować o powstaniu nowego miejsca, jego lokalizacji i ofercie. Oczywiście podstawą promocji w dzisiejszych czasach jest obecność w internecie, ale nie należy zapominać o tradycyjnych, drukowanych materiałach reklamowych, które właściwie przygotowane i użyte, bardzo dobrze sprawdzają się przy promocji działalności usługowej. 

Już przy projektowaniu salonu należy zadbać o czytelny i atrakcyjny szyld lub baner, który zamieszczony  w niedalekiej odległości od nowo otwieranego salonu, będzie sygnałem, jakie miejsce powstaje w sąsiedztwie. Na reklamę zewnętrzną można też wykorzystać witryny okienne. Czasem przesłonięcie okien jest wręcz wskazane – ważne by zrobić to gustownie. 

Ulotka – z pomysłem i skutecznie

Prostą, ale skuteczną drogą reklamy osiedlowych usług jest odpowiednio przeprowadzona akcja ulotkowa. Chcąc przyciągnąć klientów mieszkających w najbliższym sąsiedztwie, nie ma sensu rozdawać ulotek w ruchliwym centrum miasta. Można je dystrybuować do skrzynek pocztowych, ale jeszcze lepszą opcją będzie zostawienie materiałów w okolicznym sklepie czy zaprzyjaźnionym punkcie usługowym. Takie działanie można połączyć z akcją promocyjną, która dawałaby klientom okolicznych sklepów czy innych zakładów usługowych specjalne zniżki w naszej firmie. 

Niezależnie, jaką metodę dystrybucji wybierzemy, musimy przede wszystkim zadbać o treść i wygląd materiałów. Idealna ulotka powinna być tak skonstruowana, aby już szybkie jej przejrzenie pozwalało odbiorcy uzyskać możliwie najwięcej informacji. Treść powinna opierać się na wyróżnikach oferty naszej firmy – mogą to być ceny, ekologiczne kosmetyki czy najnowsza technologia wykorzystywana w danej dziedzinie. Jeśli zakład nie znajduje się przy głównej ulicy, warto na ulotce, obok adresu, zamieścić mapkę dojazdu.

Aspekt wizualny, zwłaszcza w przypadku branży kosmetycznej, również jest bardzo istotny – przy projektowaniu zarówno ulotek, jak i innych materiałów, należy zachować spójny schemat identyfikacji wizualnej – kolorystyki, logotypów, użytej czcionki.  Z pomocą nowoczesnych serwisów poligraficznych, atrakcyjne i skuteczne materiały reklamowe są w zasięgu każdej firmy. Do ich stworzenia wykorzystać można gotowe szablony, lub pokusić się o samodzielny projekt – wykonany przy użyciu kreatorów graficznych. Oba te rozwiązania oferuje serwis poligraficzny PigPrint, za pomocą którego możliwe jest zamawianie m.in. ulotek, wizytówek, folderów czy bannerów reklamowych. Zamówienia dokonać można na  podstawie  dostępnych na stronie szablonów lub przy pomocy kreatora. Firmy, które posiadają gotowy plik graficzny, mogą za pośrednictwem PigPrinta zlecić jego druk dodając ewentualnie informacje o aktualnych promocjach czy sezonowych zabiegach.

Dobrze skomponowana oferta wymaga odpowiedniej oprawy

Ulotki służą poinformowaniu w skrócie o profilu naszego zakładu – żeby zaprezentować klientom jego pełną ofertę warto przygotować folder reklamowy. Nie należy go traktować jedynie jako uzupełnienie prezentacji na stronie internetowej – w branży kosmetycznej tego typu łatwe w odbiorze, ale atrakcyjne wizualnie materiały pełnią rolę nie tylko informacyjną, ale i wizerunkową. 

Lojalny klient reklamuje najefektywniej

Zdobycie pierwszych klientów nie powinno oznaczać końca wysiłków promocyjnych. Aby zachęcić klienta do powrotu, czasem nie wystarczą tylko dobrej jakości usługi. Skutecznym pomysłem na aktywizację klienta jest program lojalnościowy. Zachęcając odwiedzających do przystąpienia, zyskujesz nie tylko wiernych klientów, ale także bazę danych, dzięki której można efektywnie planować kolejne akcje reklamowe. Sam program czy choćby system kart rabatowych zachęca do kolejnej wizyty, a także sprzyja polecaniu firmy znajomym. 

System rekomendacji to najefektywniejsza reklama wszelkich usług. Sceptyczni klienci i świadomi konsumenci szukają potwierdzenia jakości fryzjera czy kosmetyczki w opiniach znajomych, a nawet internautów. Aby zadowolonym klientom „ułatwić” polecanie swojej firmy, należy część materiałów promocyjnych rozdawać już w salonie. Najlepiej przygotować po prostu wizytówki, a dodatkowo można opracować również kupony rabatowe dla osób „z polecenia”. 

Lokalne partnerstwo pozwoli dotrzeć do kolejnych klientów

Firmy działające lokalnie mogą dużo zyskać na wzajemnej współpracy. Znaczna cześć klientów, do których potrzebujesz dotrzeć, korzysta z innych osiedlowych punktów usługowych – sklepów czy kawiarni. Wystarczy rozejrzeć się w sąsiedztwie i nawiązać współpracę z wybranym fitness clubem czy kafejką. Partnerstwo może zacząć się po prostu od wymiany ulotek, a w rozbudowanej wersji można stworzyć wspólne karty rabatowe, łączone oferty. 

Salon kosmetyczny czy fryzjerski może być świetnym pomysłem na własny biznes i zyskowną inwestycją. Jak przy każdej działalności usługowej, o jego sukcesie decyduje przede wszystkim jakość i dopasowanie oferty do lokalnych odbiorców. Nie można jednak zapominać o promocji działalności, zwłaszcza na starcie firmy. Reklama nie musi być jednak kosztowna, aby była skuteczna. Dobrze zaprojektowane i trafnie dystrybuowane materiały promocyjne pomogą zapoznać klientów z ofertą salonu i budować świadomość nowej marki na lokalnym rynku.

Źródło: www.pigprint.pl