fbpx
15 Listopad, 2019
Warszawa
9 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

z_kim_warto_wspolpracowac.jpg

Skuteczna promocja gabinetu – z kim warto współpracować?

{jathumbnail off}To, że dwie współpracujące ze sobą firmy oznaczają 2 razy większą liczbę potencjalnych klientów, wiemy już chyba wszyscy. Czasami ciężko nam jednak podjąć decyzję, kogo wybrać na sąsiada… Dermatolog? Fryzjer? A może stomatolog? Sprawdźmy, z kim najczęściej współpracują właściciele gabinetów odwiedzający Serwis Kosmetologiczny?

Decyzja o nawiązaniu współpracy ze specjalistą o podobnej grupie klientów nie zawsze w stu procentach należy do nas. Chociaż mamy wpływ na to, z kim podejmujemy rozmowy, to dużą rolę odgrywa kwestia lokalizacji. Jeśli dysponujemy dużym obiektem i chcemy komuś podnająć pomieszczenie – możemy decydować. Nieco mniejsze pole manewru mamy szukając miejsca na nowy gabinet. Jeśli jednak prowadzimy już działalność i nie myślimy o przeprowadzce – pozostaje nam podjęcie poszukiwań w najbliższej okolicy. Oczywiście możemy nawiązać współpracę z gabinetem na drugim końcu miasta, ale musimy być świadomi, że nie będzie już ona aż tak efektywna.

Zostawmy jednak rozważania lokalizacyjne i wyobraźmy sobie idealną sytuację: możemy zaproponować wzajemną wymianę klientów każdemu, kogo uznamy za idealnego partnera… Teraz zerknijmy na wyniki sondy, w której zapytaliśmy was o to Z kim warto współpracować? Otrzymaliśmy następujące odpowiedzi:

  • z dermatologiem, lekarzem medycyny estetycznej – 62,7 %
  • z klubem fitness/siłownią – 16 %
  • ze stomatologiem – 6,7 %
  • z fryzjerem – 14,7 %
  • z salonem solarium – 0 %

z_kim_warto_wspolpracowac.jpg
Zdecydowana większość respondentów (prawie 63%) stwierdziła, że najlepszym potencjalnym sąsiadem gabinetu kosmetycznego lub kosmetologicznego jest dermatolog i lekarz medycyny estetycznej. Taka przewaga nad innymi propozycjami wskazuje na to, jak bardzo te 2 zawody są ze sobą związane i jak intensywnie się nawzajem przenikają.

Warto zwrócić w tym miejscu uwagę na niewielki odsetek osób (prawie 15%) deklarujących chęć podjęcia współpracy z salonem fryzjerskim. Pewnie jeszcze 10 lat temu wyniki byłyby odwrotne. Nasza soda ukazała obecną już od dawna na rynku tendencję łączenia w jednym miejscu bardzo pokrewnych form działalności. Przestajemy się powoli bać, że stanowimy dla siebie nawzajem konkurencję i zarazem dostrzegamy ogromne korzyści z kompleksowego zaspokojenia potrzeb klienta.

Nieco lepsze niż fryzjer wyniki uzyskały fitness kluby i siłownie. Teoretycznie obie strony dbają o ciało klienta. Niestety, podobnie jak w poprzednim przypadku, przepaść między nimi jest spora. W końcu jeśli klient ma ochotę na chwile biernego relaksu, ciężko będzie nam go przekonać do wizyty na siłowni. Nieco inaczej spojrzymy na tą samą sytuację, kiedy weźmiemy pod uwagę nieco większe ośrodki, w których często klienci spędzają kilka dni.

Stomatologia estetyczna, chyba na razie nie zrobiła w naszym kraju dużej kariery, bo tylko 6,7% z nas uważa stomatologa za idealnego partnera w trudnym boju o pozyskanie nowych klientów. Być może jest to spowodowane ciągle obecnym w naszych podświadomościach mitem o niecnych praktykach przysłowiowych sadystycznych dentystów. W momencie, w którym wizytę u stomatologa zaczniemy traktować jako przyjemność i sposobność do poprawy naszej urody – najprawdopodobniej znajdziemy w stomatologach estetycznych oryginalnego partnera do współpracy.

Ostatni punkt naszej sondy jasno wskazuje, że profilaktyka mająca uświadomić nas – specjalistów o niekorzystnym wpływie promieniowania UV na naszą skórę, przyniosła efekty. Żaden z naszych respondentów nie chce współpracować z salonem solarium. Na szczęście jesteśmy już świadomi, że przyczynianie się do uszkodzeń skóry, które później chcemy naprawiać jest trochę jak wzniecanie pożaru przez strażaka.

Wyniki naszej sondy bardzo wyraźnie wskazują kierunek, w jakim podążają profesjonalne gabinety kosmetyczne i kosmetologiczne. Współpraca z lekarzami medycyny estetycznej wydaje się być obecnie najbardziej trafną formą rozwoju działalności. Kiedy wyczerpiemy ten obszar współpracy, na pewno przyjdzie czas na nawiązywanie innych kontaktów. Najważniejsze, żeby zdążyć przed konkurencją!

Jeśli macie interesujące pomysły na inne formy współpracy lub sami zawarliście umowę z ciekawą firmą – piszcie do nas na adres: redakcja@scbeaut2.ssd-linuxpl.com.