fbpx
22 Wrzesień, 2019
Warszawa
17 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Sposoby oswajania klientów z bezpiecznym słońcem

Jak nauczyć klientów, by bezpiecznie korzystali z uroków słońca? Przedstawiamy dziesięć sposobów, z których mamy nadzieję skorzystacie w swoich salonach kosmetycznych.

1. Zdjęcia zniszczonej przez słońce skóry

Obrazy, które można znaleźć w internecie są dosyć szokujące. Opraw w ramkę jedno z takich zdjęć i umieść je zaraz obok produktów z filtrem SPF. Taki sposób z pewnością zachęci większość osób do korzystania z ochronnych kremów.

2. Stwórz małe centrum nauki

W poczekalni umieść podstawowe informacje na temat ochrony przed słońcem. Możesz wydrukować kilka ważnych informacji na ozdobnym papierze, oprawić je oraz umieścić na ścianach gabinetu. Jeśli dodatkowo przystroisz pomieszczenie bukietem słoneczników, nabierze ono letniego wyglądu i w ten sposób połączysz przyjemne z pożytecznym!

3. Dzień plażowy

Podczas promocji letnich zabiegów, do standardowego uniformu pracowników dodaj akcesoria niezbędne na plaży – okulary, kapelusz czy chustę. W ten sposób przypomnisz klientom o ważnej ochronie ciała przed słońcem podczas lata.

4. Konsultacje słoneczne

Dla stałych klientów zorganizuj konsultacje, by potrafili indywidualnie dobrać najlepszy sposób ochrony przed słońcem. Możesz urozmaicić spotkanie podając plażowe bezalkoholowe drinki, zrobione ze składników bogatych antyoksydanty i przystrojone parasolką. Z pewnością takie spotkanie zwiększy świadomość klientów na temat ochrony przeciwsłonecznej, a dodatkowo zachęci do częstszych wizyt w gabinecie.

5. Przypominaj o czerniaku

Nie zapominaj, by przestrzegać swoich klientów przed czerniakiem – najgroźniejszym rakiem skóry. Należy uświadamiać osobom odwiedzającym gabinet, aby zwracały uwagę na wszelkie nowe zmiany na skórze i obserwowały ich wygląd, rozmiar, kolor oraz wzrost. Możesz to robić drukując informacyjne ulotki i wręczając je każdemu klientowi odwiedzającemu gabinet.

6. Oferuj opalanie natryskowe

Przekonaj klientów do skorzystania z tej formy opalania w twoim salonie. Jeżeli twój gabinet nie oferuje tego zabiegu, możesz na przykład w trakcie letniego sezonu współpracować z innym salonem, który takie zabiegi wykonuje. Oprócz zdrowia swoich klientów, zyskujesz nowe kontakty biznesowe oraz rozwijasz działalność twojego salonu.

7. Nieopaleni specjaliści

Jeśli promujesz ochronę przed promieniami UV, obsługa twojego salonu w żadnym wypadku nie powinna korzystać z solarium czy opalać się w słońcu. Dlaczego? Ponieważ klienci szybko posądzą was o hipokryzję i łatwo możecie stracić popularność. Dlatego należy promować ochronę przed słońcem również wśród pracowników  salonu i im także oferować alternatywne sposoby na uzyskanie złotej skóry.

8. Ochrona przeciwsłoneczna w promocji

Na pewno każdy klient będzie zachwycony jeżeli po zabiegu otrzyma ochronny krem gratis lub po promocyjnej cenie! Chodzi o to, aby produkt był bardziej opłacalny w pakiecie niż w indywidualnej sprzedaży. Ewentualnie, można wliczyć cenę produktu w zabieg i wtedy wręczać go klientom bezpłatnie.

9. Gadżety z logo salonu

Na sezon letni przygotuj niedrogie gadżety przydatne na plaży, umieść na nich logo firmy i rozdawaj klientom po zabiegu w salonie. Pod logo można umieścić zdanie lub frazę przypominającą o ochronie przed słońcem (np. Ostrożnie z UV). W ten sposób nie tylko przypominasz klientom o odpowiedniej ochronie, ale również pozostawiasz przyjemne wrażenie i promujesz swój gabinet. 

10. Wykorzystaj kontakty z dostawcą

Bardzo często firmy sprzedające salonom produkty kosmetyczne, oferują szkolenia, rozdają darmowe upominki czy próbki oraz informują jak promować swoje produkty. Nawiązując bliższą współpracę z takimi dostawcami, możesz poszerzyć gamę produktów i zabiegów oraz lepiej wypromować swój salon.

Źródło SkinInc