fbpx
10 Grudzień, 2019
Warszawa
-1 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!

Jak reklamować usługi w salonie kosmetycznym? To proste. Nie sprzedawaj usług, sprzedawaj korzyści. 

Każdy produkt niesie ze sobą konkretne korzyści dla klienta. Jeśli sprzedawca dobrze zareklamuje powody, dla których potencjalny klient powinien zdecydować się na zakup produktu lub usługi, to szansa na zamknięcie procesu sprzedaży wzrasta.

Aby oddać istotę tej ważnej kwestii zacytujemy fragment wypowiedzi Francis C. Rooney’a, wieloletniego prezesa Melville Corporation, amerykańskiej firmy specjalizującej się w sprzedaży obuwia:

Ludzie nie kupują już butów tylko po to, aby mieć sucho i ciepło w stopy. Kupują zaś to, co pozwala im czuć się męsko, kobieco, silnie, oryginalnie, młodo, czarująco. Kupowanie butów stało się emocjonalnym przeżyciem. Nasz biznes dzisiaj to sprzedawanie nie tyle samych butów, co emocji.

Odniesienie się do emocji jest bardzo istotną techniką sprzedażową. Dlatego sprzedawca powinien dobrze poznać potrzeby konsumentów i dopiero wtedy dobrać do nich odpowiedni produkt ORAZ odpowiedni komunikat korzyści, jaki on daje.

Dobrym przykładem reklamy są produkty marki Tymbark. Właściwie nie ma tam mowy o cechach samego produktu. Przekaz opiera się na pokazaniu radości, z jaką wiązać się może ich spożycie. To bardziej sprzedaż obietnicy niż napoju. Podobnie jest z reklamą np. antyperspirantów, czyli dezodorantów zapobiegających poceniu się. W tym przypadku także często jest mowa o tym, że używając danego produktu można czuć się pewnie, czyli nikt nie zobaczy plam na koszuli i nie pomyśli, że ktoś się denerwuje jakąś sytuacją. Tu również „sprzedawane” jest głównie dobre samopoczucie.

A jak można ten sposób komunikacji korzyści przenieść na grunt salonów kosmetycznych? 

  • zamiast zabiegów wyszczuplających – zachęć do zakupu usługi mówiąc o smukłej, wysportowanej sylwetce;
  • zamiast kilkuminutowych seansów w solarium – oferuj piękny wygląd latem na plaży;
  • zamiast masaży – sprzedawaj relaks i chwilę dla siebie, na którą każdy człowiek zasługuje;
  • zamiast zabiegów na twarz – odwołaj się do pięknej i młodej cery;

Oczywiście, sztuką jest dobrze określić te korzyści, które są atrakcyjne w danym momencie dla klienta, a potem jeszcze większą – przekazać je w taki sposób, aby klient kupił oferowany produkt. Wtedy już liczy się jakość obsługi i forma reklamy.

W szkoleniu internetowym „Akademia Marketingu i Sprzedaży. Salony kosmetyczne i fryzjerskie” znajduje się dużo więcej praktycznych porad i inspiracji na prowadzenie własnego salonu. To 8 lekcji z ćwiczeniami, pełnych pomysłów i rozwiązań.

Zobacz więcej tutaj:

http://kreatywnybutikone.pl/produkt/szkolenie-internetowe-akademia-marketingu-i-sprzedazy-salony-fryzjerskie-i-kosmetyczne