fbpx
25 Sierpień, 2019
Warszawa
28 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Szczupłe modelki nie są skuteczne

Wbrew przekonaniom świata reklamy bardzo szczupłe modelki wcale nie zachęcają do kupna reklamowanych przez siebie produktów – udowodniła psycholog Phillippa Diedrichs z uniwersytetu w Queensland w Australii.

Badaczka stworzyła serię fikcyjnych reklam środków do pielęgnacji włosów, bielizny i wieczorowych sukni. Każdy produkt był reklamowany w dwóch wersjach – przez modelkę noszącą rozmiar 8 (polskie 34/36) i 12 (38/40).

Okazało się, że dla większości z 400 ankietowanych młodych kobiet rozmiar modelki nie miał znaczenia i nie wpływał znacząco na chęć zakupu.

Badane kobiety, w wieku od 18 do 25 lat, przyznały jednak, że lepiej się czują i przychylniej oceniają własny wygląd, patrząc na zdjęcia modelek o pełniejszych kształtach – podała gazeta „Sydney Herald Tribune”.

Diedrichs podkreśliła, że aby badanie miało wpłynąć na sposób myślenia ludzi, jego wyniki muszą okazać się przekonujące nie tylko dla „rządu i naukowców zajmujących się zdrowiem, ale też dla ludzi reklamy, którzy podejmują decyzje”. „Ludzie często argumentują, że chudość lepiej sprzedaje i dlatego w reklamach wykorzystywane są szczupłe modelki – powiedziała australijska psycholog. – W rzeczywistości można zmienić te wizerunki i nie tylko nadal sprzedawać rozmaite produkty, ale i sprawić, by ludzie poczuli się lepiej z samymi sobą”

Phillippa Diedrichs zamierza wykorzystać badanie w swojej pracy doktorskiej na wydziale psychologii.

Wydaje się, że badaczka będzie miała wielu sprzymierzeńców. W zeszłym miesiącu australijska minister ds. młodzieży Kate Ellis zaproponowała, by zażądać od czasopism prezentowania tylko modelek o przeciętnej budowie i informowania, gdy zamieszczane zdjęcia są poprawiane komputerowo.

źródło:PAP