fbpx
22 Maj, 2019
Warszawa
18 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Tłuszcz w diecie – dobry czy zły?

Co jest lepsze? Dieta niskotłuszczowa/wysokowęglowodanowa lub dieta wysokotłuszczowa/niskowęglowodanowa?-Czy rodzaj tłuszczu ma znaczenie? Naukowcy z Harvard T.H. Chan School of Public Health, Boston Children’s Hospital, i inni specjaliści doszli w końcu do konsensusu!

 

Naukowcy zgodzili się, że niesprecyzowany stosunek tłuszczu do węglowodanów jest najlepszy dla wszystkich, i że ogólna dieta składająca się z wysokiej jakości składników, która ma niską zawartość cukru i złożonych węglowodanów pomoże większości ludzi utrzymać zdrową wagę i niskie ryzyko chorób przewlekłych.

 

Wysokie spożycie tłuszczu powoduje otyłość, cukrzycę, choroby serca, a nawet raka –  dlatego diety niskotłuszczowe są optymalne.
Węglowodany złożone mają negatywny wpływ na metabolizm; diety z niską zawartością węglowodanów lub ketogenne (bardzo niskowęglowodanowe) i wysoką zawartością tłuszczu są lepsze dla zdrowia.
Ilość tłuszczu i węglowodanów w diecie ma niewielkie znaczenie dla zdrowia. O wiele ważniejszy jest rodzaj tłuszczu lub węglowodanów oraz ich źródło.

 

Badacze zgodzili się, że poprzez skupienie się na jakości diety większość ludzi może utrzymać swoje zdrowie na wysokim poziomie. Należy zastąpić tłuszcze nasycone nienasyconymi oraz złożone węglowodany prostymi.

 

SC Beauty