fbpx
22 Lipiec, 2019
Warszawa
18 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Trendy w salonie kosmetycznym. Poznaj 6 sposobów, aby salon był bardziej eko

Ludzie coraz większą uwagę przywiązują do pochodzenia produktów, którymi się otaczają. Oczywiście ma to związek ze zdrową żywnością. Produkty ekologiczne nie są bowiem spryskiwane żadnymi wzmacniaczami niewiadomego pochodzenia. Ale chodzi także o bardziej świadome życie w kontekście ochrony środowiska.

 

Ekologiczne – to znaczy niezanieczyszczające środowiska. Dobrym przykładem są tutaj pralnie ekologiczne, czyli przyjazne środowisku oraz stosujące najlepsze technologiczne rozwiązania. 

Ten, kto żyje zgodnie z trendem Eko: segreguje śmieci, jeździ rowerem zamiast samochodem czy też nie używa foliowych toreb na zakupy, które rozkładają się nawet kilkaset lat! 

 

W jaki sposób można wykorzystać trend EKO w salonie kosmetycznym? Poznaj kilka sposobów.

 

1. Jeśli korzystasz z certyfikowanych produktów, koniecznie pochwal się tym swoim klientom. Wywieś w widocznym miejscu odpowiednie certyfikaty, w cenniku odpowiednio oznacz ofertę. Możesz nawet różnicować ofertę w ten sposób, że tylko wybrane zabiegi będą wykonywane na produktach ekologicznych. Jest duży wybór na rynku producentów kosmetyków, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty.

 

2. W salonie można „na oczach” klientów przygotowywać naturalne kosmetyki, np. z jajek, miodu, owoców czy roślin. Idealne w takim przypadku jest korzystanie z darów, jakie daje natura, czyli sezonowych produktów. Latem jest urodzaj owoców i kwiatów, stąd one mogą być głównym składnikiem naszych receptur. Zima to czas na rozgrzewanie, wtedy odpowiedni staje się miód, cynamon, piernik czy imbir. Taka specjalizacja salonu to doskonały sposób na wyróżnienie się od konkurencji, a zarazem przyciągnięcie konsumentek, które bardziej zwracają uwagę na jakość, a nie cenę.

 

3. Możemy także sprzedawać wyrabiane na miejscu maseczki czy inne kosmetyki. Wystarczy eleganckie opakowanie i taki produkt może stanowić doskonałe uzupełnienie naszej oferty.

 

4. Możesz urządzać raz na jakiś czas „Eko tygodnie”, w których udostępnisz w swoim salonie miejsce producentom ekologicznych produktów z innych branż. Oczywiście za odpowiednią prowizję od sprzedaży (na przykład eko przetwory na jesień, czy eko owoce na lato).

 

5. Jeśli dysponujesz trochę większym lokalem, możesz organizować Warsztaty Kosmetyczne, na których będziesz uczył przygotowywania eko kosmetyków. Taka oferta może być skierowana do klientów indywidualnych, ale także instytucji. Jest to dobry pomysł na integrację grupy pracowników.

 

6. Wiele kosmetyków naturalnych ma właściwości lecznicze. Dla amatorów medycyny naturalnej takie produkty zrobione na miejscu, z konkretnym opisem działania, zapakowane w oryginalne paczuszki lub pudełeczka – będą doskonałym upominkiem. Można przygotowywać takie produkty na specjalne zamówienie lub mieć na stałe w swojej ofercie dodatkowej.