fbpx
22 Lipiec, 2019
Warszawa
26 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Twój klient pierwszy raz w SPA

Jak przygotować klienta do pierwszej wizyty w spa? Czy tłumaczyć mu czego może wymagać, co mu przysługuje, a nawet jak powinien się ubrać?

Zamiast nastawić się na relaks, który czeka w luksusowym spa, pierwsza wizyta wielu osobom przysparza więcej stresu niż wewnętrznego wyciszenia. Większość klientów nie wie jak przygotować się do pierwszej wizyty, o co tak naprawdę spytać oraz jak powinien wyglądać fachowo przeprowadzony zabieg. Warto wytłumaczyć im pewne zasady zanim przekroczą próg naszego centrum urody.

O tym, że pierwszym etapem jest oczywiście rezerwacja zabiegów raczej nie musimy przypominać. Ale o fakcie, iż wybór zabiegu, z którego klient skorzysta zależy po części od recepcjonistki, po części od niego samego, warto wspomnieć. Odwiedzający SPA przede wszystkim powinien wiedzieć czego oczekuje po zabiegu, jakich rezultatów się spodziewa, a osoba przyjmująca rezerwację z chęcią zadecyduje jakie działanie będzie najbardziej skuteczne. Podpowiedz klientowi, że nie warto korzystać z poleconych „promocyjnych” bądź też znacznie „przecenionych” zabiegów u konkurencji. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj są one zabiegami resztkowymi, bądź też takimi, które po prostu źle się sprzedają ze względu na nikłą skuteczność czy mały komfort zabiegu itp.

Wspomnij, że wybierając zabieg na ciało lub masaż dobrze jest poprzedzić je sauną parową, która otworzy pory w skórze, peelingiem ciała ścierającym martwy naskórek, a zakończyć kąpielą, mającą na celu zmycie peelingu i nawilżenie ciała przed kolejnym zabiegiem. Dla ciebie to oczywiste, dla niego nie. Wytłumacz też, iż każdy następny zabieg, bądź też masaż, oprócz swoich właściwości jakie ma spełniać (antycellulitowy, ujędrniający itd.) doskonale nawilży jego ciało. W czasie trwania takiego zabiegu może poprosić o jednoczesny zabieg nawilżający na dłonie lub rozgrzewający na stopy. Po działaniach na ciało warto skorzystać z zabiegu na twarz, manicure lub pedicure, dopełnią odnowę jego ciała.

Jakich informacji powinna udzielić recepcjonistka osobie debiutującej w SPA? Najważniejszym jest ustalenie dla obojga stron dogodnego terminu zabiegu, oczywiście najbardziej korzystnego dla klienta. Powinien on usłyszeć zarówno termin, łączną cenę za zabiegi, godzinę na którą powinien się stawić na rozpoczynający wizytę zabieg, kto będzie wykonywał dany zabieg (kobieta/mężczyzna) oraz jak ma być przygotowani. Jednocześnie zapewnij klienta, że otrzyma jednorazową bieliznę i kapcie, ręcznik oraz szlafrok. Daj mu gwarancję, iż wszystkie rzeczy osobiste będzie mógł zamknąć w przydzielonej szafce w szatni, która znajduje się w każdym renomowanym spa.

Choć procedura każdego zabiegu leży w rękach terapeuty bądź kosmetyczki, wspomnij że każda sugestia klienta będzie mile widziana. Zwrócenie uwagi, że jest masowany zbyt mocno lub za delikatnie (np. przy masażu klasycznym), kamienie do masażu są za gorące, jest mu niewygodnie lub zimno, jedna z części jego ciała wymaga większego złuszczenia niż pozostałe (przy peelingu), bądź chce, aby więcej czasu poświęcić na masaż pleców niż nóg jest niezwykle cenne dla osoby przeprowadzającej zabieg. Udziel gościowi swojego SPA odpowiedzi na pytania odnośnie jakości i nazwy kosmetyków, które aplikujesz na jego skórę, dla wielu z nich to bardzo ważne. Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działanie spróbuj wyczuć czy klient potrzebuje rozmowy z tobą, czy też chce się wyciszyć w trakcie zabiegu. Wspomnij klientowi już w trakcie planowania wizyty w SPA, że po zakończeniu zabiegów kosmetyczka bądź recepcjonistka obowiązkowo poleci mu kosmetyki do pielęgnacji domowej dla utrzymania efektów zabiegu.

Reasumując – osoby po raz pierwszy przychodzące do spa liczą na relaks dla duszy i ciała bez zbędnego stresu organizacyjnego. Skoro płacą za usługę powinniśmy zrobić wszystko, by wyszli z naszego Spa zadowoleni. Bądźmy zarazem dla nich mili, uprzejmi i kulturalni, aby debiut w naszych murach był dla nich naprawdę fantastycznym przeżyciem.