23 Apr, 2019
Warsaw
16 ° C
Do góry

Twój salon w Internecie

Prowadzenie własnego biznesu niesie za sobą konieczność wielu działań i nakładów związanych z reklamą i szeroko pojętym marketingiem. Odpowiednio przeprowadzone akcje marketingowe są szansą na zdobycie nowych klientów i zbudowanie silnej pozycji na rynku. Niestety kreowanie własnej marki wypada dużych nakładów finansowych, które bardzo często stanowią ogromną część całego budżetu jakim dysponują salony kosmetyczne. Nie posiadając dużych nakładów warto skorzystać z możliwości jakie niesie za sobą Internet i dotrzeć do nowych klientów.

Własna strona internetowa

Jeżeli wydaje ci się, że twój niewielki salon kosmetyczny nie potrzebuje strony internetowej to najprawdopodobniej jesteś w błędzie. Owszem, sporo klientek na bakier z technologiami nie korzysta z Internetu, ale pomyśl jak wiele kobiet z kobiet z twoich okolic właśnie przeszukuje sieć w poszukiwaniu ciekawych ofert. Ile osób każdego dnia decyduje się na zakupy i usługi porównując je z innymi dostępnymi w sieci? Internet to ogromne medium, które swoim zasięgiem obejmuje wiele branży. Coraz więcej salonów i gabinetów kosmetycznych zamieszcza tutaj swoją ofertę: oferowane usługi, cenniki i atrakcyjne zdjęcia wnętrz salonu, które mają zachęcić do skorzystania zabiegów właśnie w tym miejscu. Pamiętaj, że klienci cenią swój czas i lubią wiedzieć czego mogą się spodziewać. Ty również powinnaś postępować zgodnie z tą zasadą. Pokaż się w sieci z dobrej strony, oszczędź pieniądze i… papier na niezbyt skuteczne ulotki, które często giną w całej masie makulatury upychanej do skrzynek pocztowych. Budowanie pozytywnego wizerunku poprzez własną stronę internetową to krok, który w dalszej perspektywie przynosi wiele korzyści: wirtualna wizytówka staje się warunkiem koniecznym dla rozwoju nowoczesnych placówek otwartych na sukces. Potrafisz wyobrazić sobie świetnie wyposażony salon z wykształconą kadrą, którego nie można znaleźć w sieci?

Kwestie techniczne

Moment, w którym zdecydujemy o chęci posiadania własnej strony internetowej, wymaga od nas kolejnych decyzji związanych z kwestiami technicznymi. Mamy do wyboru klika opcji. Na rynku istnieje mnóstwo agencji zajmujących się tworzeniem stron dla potrzeb różnych branży. Duża konkurencyjność sprawia, że ceny usług osiągają poziom dostępny dla większości salonów. W tym miejscu warto jest skupić się również na późniejszej obsłudze strony, jej przejrzystości, możliwościach konfiguracyjnych i wielu innych aspektach, które jesteśmy w stanie wykonać we własnym zakresie. Oczywiście trudno wymagać, aby każdy właściciel lub pracownik salonu posiadał odpowiednią wiedzę niezbędną do stworzenia strony samodzielnie. Warto jednak orientować się czego wymagać od firmy, która zrealizuje dla nas projekt. Prosty interfejs pozwoli bez problemu umieszczać zdjęcia i treści na stronie bez konieczności korzystania z pomocy agencji.

Pozycjonowanie

Obok strony internetowej ważną kwestią jest również pozycjonowanie strony w sieci, a co za tym idzie jej pozycja w wyszukiwarkach. Dzięki kompleksowym działaniom agencji interaktywnych wpisanie odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę sprawia, że nasza oferta pojawia się na szczycie listy wyszukiwania. Duży ruch i liczba unikalnych użytkowników strony przekłada się na ilość klientów i zainteresowanie ofertą.  Trzeba pamiętać jednak, że wartość strony to nie tylko umiejętne działania marketingowe, ale i wartościowe treści, np. w postaci merytorycznych tekstów związanych z proponowanymi zabiegami. Profesjonalna obsługa klienta to nie tylko bezpośredni kontakt w salonie, ale i wszystkie czynniki definiujące nasze działania na zewnątrz, również w Internecie.