fbpx
18 Listopad, 2019
Warszawa
12 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Tworząc rabaty unikaj zer

Jako że naszemu mózgowi w wielu kwestiach daleko do komputera, specjaliści od reklamy mają duże pole do popisu w zakresie manipulowania naszą podświadomością. Najnowsze badania donoszą, że zera w rabatach mają zły wpływ na decyzje dokonywane przez klientów.

Co jest dla nas korzystniejsze: oprocentowanie 1% czy 0%? Co pozwoli nam zachować zgrabniejszą sylwetkę: jogurt z 1% tłuszczu, czy jogurt nie zawierający tłuszczu? Z pozoru prosta odpowiedź okazuje się być dużo bardziej skomplikowana. Naszemu mózgowi wydaje się bowiem, że 1% to mniej niż 0%! Dlaczego?

Chociaż wygląda to dość absurdalne, wyjaśnienie tej matematycznej nieścisłości jest bardzo proste. Nasz mózg liczy efektywniej, kiedy ma jakiś punkt odniesienia. Kiedy porównujemy rabat 1% i 5%, pierwszy wydaje nam się mniej korzystny, dlatego że dostrzegamy 5 razy większą oszczędność. W przypadku obciążenia 0% nasz mózg nie potrafi dostosować się do swojego standardowego wzorca obliczeń i intuicyjnie jesteśmy bardziej przekonani do 1-go procenta.

Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo proste zabiegi potrafią wpłynąć na decyzje klientów o skorzystaniu z naszych usług. Warto o tym pamiętać i oprócz obowiązkowej lektury nowinek kosmetologicznych sięgnąć czasami po książki dotyczące efektywnego marketingu.

Źródło: Kopalnia Wiedzy