26 Apr, 2019
Warsaw
28 ° C
Do góry

Udoskonalamy salon, kiedy to niekonieczne?

O tym, aby udoskonalić coś w naszym gabinecie, myślimy dopiero, kiedy dzieje się źle i kiedy zmiany są po prostu nieuchronne. Tym czasem specjaliści zauważają, że przemiany są skuteczne i najlepsze wówczas, kiedy nasz biznes rozwija się w najlepsze. Jak więc zauważyć tę niewidzialną „konieczność” wprowadzenia innowacji? Jak skutecznie wprowadzać zmiany w naszym biznesie?

W biznesie jest jak w życiu – często katastrofy przychodzą na nas znienacka. Dlatego tak ważną rzeczą jest nauczyć się je przewidywać. Nie wystarczy więc pełna mobilizacja w stanie zagrożenia, bo często może się okazać, że na naprawę błędów jest już za późno. Co więc robić, aby nie doprowadzić do kryzysu w naszym salonie? Kiedy i w jaki sposób wprowadzać zmiany i udoskonalenia?

Strategia gra pierwsze skrzypce

Zmiany są ważne w każdej rozwijającej się firmie. Pomagają usprawnić działanie całego systemu. Trzeba się jednak przygotować na to, że wszystkie udoskonalenia wymagają konkretnego wysiłku, ale i czasu. Aby proces zmian w naszym salonie odbył się w miarę bezboleśnie, a w efekcie okazał się skuteczny – należy go oprzeć na rzetelnym planie i w oparciu o ustalone cele i założenia.

Najważniejsza jest strategia działania. Aby w sposób właściwy podejść do szykujących się w naszym gabinecie przeobrażeń, należy umiejętnie określić obszary, które chcemy udoskonalić, tak, by podnieść naszą konkurencyjność na rynku. Nie wystarczy tylko i wyłącznie skupić się na mankamentach tych zmian wymagających. Aby podnieść efektywność funkcjonowania całego salonu, należy przeanalizować nie tylko aktualny stan naszego gabinetu, ale także w sposób najbardziej wnikliwy, spróbować przewidzieć jego rozwój w niedalekiej przyszłości. Warto zastanowić się, czego wymaga od nas otoczenie? Czego wymaga od nas rynek? Czy zmiany, które planujemy przeprowadzić dadzą wymierny efekt? Jak zmiana wpłynie na naszych pracowników? 

Skuteczne zarządzanie zmianą

To wymaga czasu i doświadczenia, aby nauczyć się dostrzegać właściwy moment na przeprowadzenie odpowiednich zmian w naszym biznesie. Dla salonów kosmetycznych w ciągu roku pojawiają się „naturalne” etapy wprowadzania urozmaiceń i nowości, związanych nie tylko z unowocześnieniem oferty, ale też wyglądem wnętrza, udoskonaleniem sprzętu, wymianą kosmetyków. Są to zmiany związane z nadchodzącą porą roku, sezonem, aktualną modą. Warto jednak pomyśleć też o zmianach, które mogą przeciwdziałać ewentualnym czyhającym na nas zagrożeniom czy niedogodnościom. Zmiany wprowadzane, aby zapobiec dziurze finansowej spowodowanej tak zwanym zimowym „martwym” okresem w salonie. Zmiany stymulujące system takiego traktowania pracowników (wynagradzania, systemu motywacji), by zapobiec ewentualnym konfliktom. Zmiany umożliwiające utrzymanie się na rynku i zachowanie w miarę stabilnej pozycji pośród rosnącej, wciąż zmieniającej się konkurencji. 

Jeśli będziemy starać się zauważać wszystkie pojawiające się możliwości, w sposób właściwy określimy cel naszych zmian, zdobędziemy odpowiednią wiedzę w temacie i zadbamy o pozytywne nastawienie także naszych pracowników, wprowadzane przez nas udoskonalenia powinny zagwarantować nam rynkowy sukces. Pamiętajmy jednak, że każdy sukces wymaga poświęceń. Uzbrójmy się więc w cierpliwość, mając jednocześnie nadzieję, że ta jak zwykle popłaca.