fbpx
26 Czerwiec, 2019
Warszawa
35 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Utrzymywanie formy fizycznej w pracy

Może warto pomyśleć dwa razy, zanim skorzystasz z windy lub zamówisz lunch. Nowe badania wykazały, że małe okresy aktywności, które sumują się do 30 minut dziennie, mogą być równie korzystne jak dłuższe okresy aktywności fizycznej.

Badania pokazały, że małe zwiększenie wysiłku na raz, nawet tak krótkie, jak jedna lub dwie minuty, może pomóc w zapobieganiu syndromu metabolicznego, wysokiemu ciśnieniu krwi i wysokiemu poziomowi cholesterolu. Wystarczy poruszać się przez pół godziny dziennie.

„Nasze wyniki wskazują, że zaangażowany styl życia i  aktywne podejście, w porównaniu do zorganizowanego podejścia do ćwiczeń, może być równie korzystne dla poprawy różnych wyników zdrowotnych”– powiedział Paul Loprinzi, adiunkt na Bellarmina University i główny autor badania. „Zachęcamy ludzi do poszukiwania możliwości bycia aktywnym, gdy mają wybór. Zamiast siedzieć podczas rozmowy przez telefon, wykorzystaj tę okazję, do jakiejś aktywności, na przykład chodzenia wkoło podczas rozmowy.”

Ponadto, naukowcy odkryli, że 43% osób, które uczestniczyło w krótkich seriach aktywności ok. 30 minut dziennie, przekroczyło ten próg. Z drugiej strony, tylko 10% osób, które przez dłuższy czas utrzymywało aktywność fizyczną spełniło ten wymóg.

„To jest bardziej naturalny sposób ćwiczeń, po prostu więcej chodzić i poruszać się trochę więcej”– powiedział Brad Cardinal, współautor badania i profesor psychologii społecznej aktywności fizycznej i współdyrektor programu psychologii sportu i ćwiczeń . „Jesteśmy zaprojektowani przez naturę jako istoty, którzy mają się poruszać. Ludzie myślą, że jeśli nie znajdą czasu na te 30 minut, równie dobrze mogą nie ćwiczyć wcale. Nasze wyniki naprawdę rzucają wyzwanie takiemu postrzeganiu sprawy i dają ludziom znaczące, realistyczne możliwości spełnienia wytycznych dotyczących kultury fizycznej. „

Naukowcy twierdzą, że krótkie okresy aktywności fizycznej są bardziej sprzyjające, aby dopasować harmonogramy zapracowanych pracowników, którzy nie mają czasu, by ćwiczyć. Te krótkie przejawy aktywności fizycznej mogą być tak proste, jak chodzenie w biurze lub robienie pompek czy przysiadów podczas przerwy. Jednakże naukowcy ostrzegają, że krótkie okresy aktywności nie bardzo pomagają w utracie wagi.

„W naszym społeczeństwie będziesz zawsze zachęcany do siedzenia lub do bycia mniej aktywnym z powodu technologii, jak przy użyciu dmuchawy do liści, zamiast grabi”–  powiedział Cardinal. „Uczynienie z  aktywności fizycznej sposobu życia, jest bardziej opłacalne niż drogie członkostwa w siłowni. Może być bardziej prawdopodobne, że wytrwasz przez długi okres czasu, będziesz zdrowszy, bardziej sprawny i po prostu ogólnie będziesz czuć się lepiej. „

Badania oparto na odpowiedziach 6000 dorosłych i zostało opublikowane w bieżącym numerze American Journal of Health Promotion.

Źródło: LiveScience