23 Apr, 2019
Warsaw
16 ° C
Do góry

Wąska specjalizacja salonu czy szeroki zakres usług?

Przysłowiowe chwytanie zbyt wielu srok za ogon w biznesie jest nie tylko stresujące, ale i bardzo często kończy się porażką. Kiedy nie można odpowiednio skupić się na zrealizowaniu obranego celu lub planu, dochodzi do sytuacji, w której nic nie funkcjonuje tak, jak należy.

Zawsze brakuje czasu, personelu, pieniędzy, sprzętu, a czasami, niestety, również wiedzy i zdrowego rozsądku. Nie warto się oszukiwać, że w naszym przypadku będzie inaczej. Jeśli i Ty, analizując zarobki własnego salonu, wahasz się, czy nie warto wprowadzić dodatkowych usług zwiększających zysk, zastanów się dwa razy, bo zamiast zyskać możesz sporo stracić. Więcej wcale nie znaczy lepiej.

Less is more… Czyli stawiamy na jakość!

Salon kosmetyczny to nie supermarket, w którym klienci chętnie korzystają z promocji typu „2 za 1”  lub „kup więcej, zapłać mniej”. Zastanów się jak często okazuje się, że wielka okazja to totalny blef, a nasza zaradność daje się złapać na pułapkę pozornej oszczędności? Ogromny wybór daje dużą wolność, ale sprawdza się zazwyczaj w przypadku dużych firm z poważnym kapitałem. Twój salon będący małym lub średnim przedsiębiorstwem nie może pozwolić sobie na szeroko pojętą rynku, bardzo rzadko stać cię na dodatkowy, drogi sprzęt, brak miejsca nie sprzyja wielkim inwestycjom. Budżet nie pozwala zatrudniać nowych pracowników, więc zwiększanie zakresu usług może okazać się bardzo trudne. Karkołomne pomysły bardzo rzadko przynoszą zysk, którego oczekujesz, a inwestycja, w optymistycznej wersji, może zwracać się bardzo długo. Stać cię na to?

Ulepszaj to, z czego słyniesz

Fakt, możesz zdecydować się na nieskomplikowane zabiegi, które nie będą cię specjalnie obciążać. Jeżeli widzisz w tym szansę nikt nie zabroni ci wprowadzić pomysłu w życie. W takich sytuacjach warto zastanowić się czy aktualna oferta spełnia oczekiwania klientów. Może istnieją takie sfery, które warto poprawić. Zadbać o lepszą jakość, wprowadzić nowe kosmetyki, ulepszyć to, czym dysponujecie w danej chwili. Jeżeli uznasz, że twój salon perfekcyjnie realizuje dostępną ofertę możesz spróbować czegoś innego. Jeśli czujesz jednak, że możesz poprawić jakość usług, dlaczego po prostu tego nie zrobisz? Każdy, nawet najbardziej ekskluzywny salon, ma swoje słabsze strony i dobry menadżer lub sam właściciel powinien pracować nad ich poprawą.

Moda to nie zawsze dobry wybór

Salony z wąską specjalizacją, kładące nacisk na wysoką jakość usług i profesjonalną obsługę klienta, utrzymują się na rynku dzięki renomie, na którą pracują. Niepewna sytuacja na rynku lub chwilowa moda może sprawić, że pomyślisz o zmianach w swojej firmie chcąc nadążyć za trendami. Podejdź do sprawy konsekwentnie nie rezygnując z jakości, którą szczyci się twój salon. Jeśli jesteście gotowi na rozwój warto podjąć wyzwanie. Nie należy robić tego jednak tylko dlatego, że konkurencja wokół ciebie wcześniej wpadła na taki pomysł. Wyróżnianie się spośród setek identycznych ofert to również sposób na skuteczną reklamę i zdobycie wymagających klientów, warto o tym pamiętać.