fbpx
22 Wrzesień, 2019
Warszawa
21 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Witamina C dla urody – nieskuteczna?

Po dokładnej analizie skóry klientów coraz częściej zauważamy, że ich skóra jest podrażniona z rozszerzonymi naczynkami. Wówczas stosujemy odpowiednio dobrane zabiegi pielęgnacyjne, które uzupełniamy suplementacją witaminy C z rutyną. Czy jest to dobre rozwiązanie?

Jak podaje DailyMail witamina C tydzień po otwarciu opakowania jest bezużyteczna. Witamina C, czyli suplement diety o krystalicznej strukturze chłonie wilgoć jak gąbka i szybko traci swe cenne właściwości. Profesor Lisa Mauer jest przekonana, że nawet szczelne zakręcanie opakowań z witaminami nie chroni ich wystarczająco. Badaniom poddano witaminę C w dwóch postaciach: askorbinianu sodu i kwasu askorbinowego. Obie reagują w odmienny sposób na wysokie temperatury o wzrastającą wilgotność powietrza. Okazało się, że przy temperaturze 25 stopni kwas askrobinowy był bardziej odporny na wilgoć, tymczasem arkorbinian całkowicie stracił swoje własciwości przy wilgotności 85%.

Zamiast zbędnej suplementacji warto zachęcać klientów do spożywania większej ilości warzyw i owoców bogatych w witaminę C. Mogą to być np.: porzeczka czarna, porzeczka czerwona, papryka, agrest, grejpfrut, cytryna, pomarańcze, malina, truskawka, rabarbar, bób, kapusta, kalafior, szczypior, pory cebula, groszek zielony, ziemniaki, pomidory, rzepa, kapusta czerwona, kapusta włoska, chrzan, rzodkiewka, brukselka oraz brokuły.