fbpx
22 Lipiec, 2019
Warszawa
18 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Wizerunek pracownika gabinetu kosmetycznego

Jak cię widzą tak cię piszą – ile razy widząc to oklepane powiedzenie masz ochotę wyrzucić do kosza publikację, która do znudzenia powiela utarte schematy nie wnosząc do tematu wizerunku nic nowego?

Oczywistym jest, że zadbany, schludny wygląd to podstawa właściwej relacji na płaszczyźnie pracownik – klient. Mimo to w dziesiątkach poradników nie znajdziesz nic więcej jak wielokrotnie powtarzane rady o konieczności posiadania czystych paznokci i gładkiej, schludnej fryzury. Czasami odnoszę wrażenie, że kwestia wizerunku pracownika nie nadąża za rozwijającą się branżą nie odpowiadając wymogom bardzo elastycznego rynku.

Dajmy sobie spokój z radami rodem z podręczników do nauki zawodu. Rozmawiając o wizerunku pracownika przez pryzmat prężnie rozwijającego się biznesu  powinniśmy traktować go jak bardzo istotny element pierwszego wrażenia, który ma wpływ na konkretne postawy klienta. Wizerunek pracownika twojego salonu powinien wzbudzać zaufanie, wskazywać na fachowość, wiarygodność, wysoką jakość usług i odpowiedzialność, a przy okazji podkreślać prestiż gabinetu. Trudne do zrealizowania? Tak, ale nikt nie obiecywał, że sukces przyjdzie łatwo.

Wizerunek pracownika

Dbając o odbiór twojej firmy musisz mieć na uwadze klika aspektów budujących właściwy wizerunek pracowników. Dla przypomnienia wspomnę o podstawowych zasadach obowiązujących personel salonów kosmetycznych: elegancka, niezbyt krzykliwa fryzura, zadbane dłonie, delikatny, naturalny makijaż to podstawy, które stanowią świetną bazę dla pozostałych elementów: właściwego stroju i sposobu prowadzenia dialogu z klientem. O ile o formach komunikacji można rozmawiać godzinami, o tyle właściwy ubiór zamyka się w kilku istotnych zasadach doskonale podsumowujący temat wizerunku. Dlaczego dobrze zaplanowany projekt odzieży roboczej jest tak istotny? Z kilku powodów. Po pierwsze odzież staje się bezpośrednim komunikatem stanowiąc element wizerunku marki. Wprowadza ład w kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa zapewniając poczucie wysokich standardów w jakości obsługi klientów salonu. Wpływa także na rozpoznawalności pracowników odróżniając ich od konkurencji. Logo gabinetu oraz identyfikator z imieniem i nazwiskiem pracownika umieszczonym na odzieży ułatwia komunikację, a także pozwala na większą identyfikację z gabinetem poprzez ułatwianie bezpośrednich relacji z personelem. Warto pamiętać, że dobrze zaprojektowana odzież to dodatkowa reklama, w której standardy odzieżowe tworzą spójną całość z wystrojem salonów.

Obok zewnętrznych funkcji odzież służbowa stanowi czynnik motywacji pracowników oraz ich przynależności do firmy, ma realny wpływ na integrację personelu i ułatwia kreowanie zamierzonego odbioru wizerunku salonu. Zapewnienie dobrze skrojonej, jednolitej odzieży pozwala wyeliminować błędy w doborze garderoby i poprawić samopoczucie pracowników, a tym samym pozytywnie wpłynąć na jakość obsługi klienta.

Wysoka jakość, dobry krój

Nie warto oszczędzać na jakości. Nie kupujesz przecież kosmetyków niewiadomego pochodzenia, inwestujesz w drogi sprzęt, zatrudniasz wykwalifikowaną kadrę: nie oszczędzaj na wizerunku pracowników. Wymagaj i doceniaj oferując dobrze uszyte ubrania. Dobrze skrojona odzież służbowa to klucz do sukcesu. Dlaczego? Znasz kogoś, kto czułby się dobrze w przykrótkich spodniach i koszulkach z poliestru z plamami potu pod pachami? Pewnie nie, dlatego przemyśl strategię wizerunkową i wybierz takie materiały, które spełnią funkcje użytkowe: będą praktyczne i estetyczne, a także umożliwią identyfikację z salonem. Odzież służbowa musi być dostosowana do warunków działalności, a przy okazji budzić pozytywne odczucia w potencjalnych klientach. Zadbana, elegancka kosmetyczka w praktycznym, estetycznym stroju wzbudzi większe zaufanie niż osoba w jeansach i podkoszulku, którego kolor dawno przestał przypominać pierwotną barwę. Przesada? W pewnym sensie tak, ale czy masz czas i pieniądze żeby testować gusta swoich klientów?