fbpx
16 Czerwiec, 2019
Warszawa
24 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Wrażenia po targach w Dubaju

Zakończyły się targi Beautyworld w Dubaju, na których obecnych było ponad 20 polskich wystawców. Swój udział w tej największej imprezie wystawienniczej na Bliskim Wschodzie oceniają oni bardzo pozytywnie. Polski Pawilon Narodowy cieszył się dużym zainteresowaniem odwiedzających.

Ziaja Ltd. po raz drugi wystawiała się na targach Beauty World Middle East w Dubaju, po raz pierwszy w ramach Polskiego Pawilonu Narodowego, który prezentował się bardzo dobrze. Jesteśmy zadowoleni z udziału w tegorocznej edycji. Udało nam się nawiązać nowe kontakty handlowe oraz spotkać ze współpracującymi już z naszą firmą kontrahentami z Bliskiego Wschodu i Azji – mówi Lidia Ziaja, Kierownik Eksportu, Ziaja Ltd.

Polski Pawilon Narodowy został dostrzeżony przez przedstawicieli lokalnych władz – odwiedziła go m.in. Raja al Gurg, szefowa Dubai Business Woman Council, której towarzyszył Ambasador RP w Emiratach Adam Krzymowski.

Liczba wystawców na targach w Dubaju wzrosła o ponad 30% w stosunku do ubiegłego roku. Rozwój targów przekłada się – według odczuć polskich wystawców – na wzrost liczby odwiedzających:

Targi w Dubaju z roku na rok są coraz większe, przez co dają możliwości coraz szerszej ekspansji. W tym roku stoisko Verona odwiedziła wyjątkowo duża liczba klientów. Największym zainteresowaniem z naszej bogatej oferty cieszyły się kosmetyki do makijażu oraz produkty do koloryzacji włosów. Duże zainteresowanie wzbudziło również samo stoisko, które ulokowane było w obrębie Polskiego Pawilonu Narodowego, przyciągającego rzesze zwiedzających. Liczymy na to, że pozytywne opinie na temat naszych produktów przełożą się na liczbę zawartych kontraktów – stwierdza Katarzyna Olędzka, Brand & PR Manager, Verona Products Professional.

Nic więc dziwnego, że dla niektórych firm targi w Dubaju są jednymi z najważniejszych w kalendarzu.

Filcho Komov, Dyrektor Rozwoju Eksportu Eveline Cosmetics mówi: Targi Beautyworld Middle East są tradycją dla Eveline Cosmetics. Jesteśmy jedyną polską firmą, która przez 8 lat, bez żadnej przerwy, uczestniczy w targach w Dubaju. Udział w nich jest okazją do zaprezentowania nowości dedykowanych na te rynki.

Wystawcy zwracają także uwagę na to, iż targi w Dubaju są kluczowe dla Bliskiego Wschodu i przyciągają zainteresowanych z wielu państw tego regionu:

Wśród odwiedzających stoisko oprócz reprezentantów Emiratów byli również przedstawiciele z Omanu, Arabii Saudyjskiej, Iranu, Iraku i Kuwejtu. Zainteresowaniem cieszyły się kosmetyki z ekologicznych serii pielęgnacyjnych, posiadające certyfikat ECOCERT – ECO Linea, Eco Garden i peelingami cukrowymi ECO Body. Targi te były doskonałym miejscem do nawiązania nowych kontaktów handlowych i rozszerzenia kanałów dystrybucji zarówno w Emiratach jak i m.in. w Kuwejcie i Iraku – zauważa Larysa Dysput, właścicielka Laboratorium Kosmetycznego Ava.

Katarzyna Olędzka dodaje: Nasze stoisko odwiedzali dystrybutorzy między innymi z Emiratów Arabskich, Indii, Iranu, Iraku i Arabii Saudyjskiej.

Filcho Komov potwierdza, że targi pozwalają dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców: Spotkaliśmy się praktycznie ze wszystkimi naszymi klientami z regionu, którzy odwiedzili nasze stoisko, pochodzącymi z takich krajów jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Katar, Kuwejt, Iran, Pakistan, Jordania, Liban, Syria, Maroko, Egipt, Sudan. Dokończyliśmy wcześniej rozpoczęte rozmowy z klientami z m.in.: Jemenu, Kenii, Bangladeszu, Nepalu, Malezji i Algierii. Nawiązaliśmy także kontakty z potencjalnymi klientami z Kamerunu i Nigerii.

Polscy wystawcy podkreślają potencjał rynkowy Bliskiego Wschodu. Marta Cieślak, Export Manager w firmie Biogened, stwierdza: Bliski Wschód to rynek o dużym potencjale. Cieszymy się z zainteresowania naszymi produktami: podczas targów prezentowaliśmy nasze flagowe marki, Dermedic i Phenome. Szczególną uwagę zwracano na balsamy i kremy z wysokimi mineralnymi filtrami UV oraz na linię kosmetyków do pielęgnacji włosów. Po kilku wiążących rozmowach jesteśmy przekonani, że targi w Dubaju okażą się doskonałym narzędziem do promocji polskich kosmetyków na arenie międzynarodowej. 

Do ekspansji na rynek ZEA polskich producentów zachęcali przedstawiciele Ambasady RP w Abu Dhabi, którzy w każdym dniu targów odwiedzali polskich wystawców. Ambasador AdamKrzymowski stwierdza: Naprawdę warto tutaj być, tutaj robić biznes, co pokazują choćby obroty handlowe między naszymi krajami. Tylko w zeszłym roku wzrosły o 50% (od stycznia 2012 do stycznia 2013), a w ciągu ostatnich 2 lat niemalże podwoiły się. Co więcej, 90% tego obrotu to eksport z Polski.

Kolejna okazja, aby zaprezentować polskie kosmetyki za granicą, nadarzy się już za dwa tygodnie: 13 czerwca rozpoczynają się targi Beauty Eurasia w Istambule, podczas których polscy producenci także wystąpią w Polskim Pawilonie Narodowym, organizowanym w ramach Branżowego Programu Promocji Branży Przemysłu Kosmetycznego.