fbpx
22 Sierpień, 2019
Warszawa
20 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach- na zawsze!

Po ponad 20 latach kampanii, The Body Shop, jednej z marek kosmetycznych i organizacji non-profit Cruelty Free International, wreszcie można świętować zakończenie testowania kosmetyków na zwierzętach w Europie. Import i sprzedaż produktów kosmetycznych i składników testowanych na zwierzętach ma być zakazana w Unii Europejskiej w dniu 11 marca 2013 roku

To zwycięstwo oznacza, że począwszy od 11 marca, każdy, kto chce sprzedawać nowe produkty kosmetyczne i składniki w UE nie może ich testować na zwierzętach na całym świecie. Zakaz dotyczy wszystkich kosmetyków, w tym kosmetyków i produktów kosmetycznych od mydła po pasty do zębów. The Body Shop jest jedną z kilku marek kosmetycznych, które nie będą objętych zakazem, ponieważ zawsze była przeciwna testom na zwierzętach.

The Body Shop i Cruelty Free International przygotowują szereg specjalnych imprez i pamiątek, by uczcić ten sukces. Komisarz ds. zdrowia i polityki konsumenckiej, Tonio Borg napisał w niedawnym liście do działaczy organizacji sprzeciwiających się testom kosmetyków na zwierzętach „Uważam, że zakaz powinien wejść w życie w marcu 2013 r., tak jak Parlament i Rada już zdecydowali. Nie mam zamiaru proponować odroczenia lub odstępstwa od zakazu”. Zakaz wysyła silny sygnał poparcia dla piękna bez okrucieństwa, w szczególności do krajów takich jak Chiny, które nadal wymagają testowania kosmetyków na zwierzętach.

Cruelty Free International Chief Executive, Michelle Thew powiedział: „To jest naprawdę historyczne wydarzenie i kulminacja ponad 20 lat kampanii. Teraz zastosujemy naszą determinację i wizję na arenie międzynarodowej, aby upewnić się, że reszta świata podąża za tą inicjatywą.”

Paul McGreevy, International Values Director w The Body Shop, składa hołd klientom, którzy wspierali od wielu lat jego firmę w kampanii przeciw testom na zwierzętach w kosmetyce: „To wielkie osiągnięcie w Europie jest tylko zamknięciem jednego rozdziału. Przyszłość piękna musi być wolna od okrucieństwa.”

W 1991 roku, BUAV (założyciel Cruelty Free International ) ustanowiło europejską koalicję wiodących organizacji ochrony zwierząt w całej Europie (ECEAE) w celu zaprzestania wykorzystywania zwierząt do testowania kosmetyków. W 1993 roku The Body Shop, jako pierwsza firma kosmetyczna podjęła działania w sprawie testowania kosmetyków na zwierzętach, popierając kampanię poprzez wsparcie swoich klientów w całej Europie. Trzy lata później w 1996 Dame Anita Roddick, założycielka The Body Shop, dołączyła do członków ECEAE i eurodeputowanych w prezentacji petycji zawierającej 4 miliony podpisów do Komisji Europejskiej.

The Body Shop wraz z Cruelty Free International, uruchomiła nową międzynarodową kampanię, która dotychczas doprowadziła do tego, że klienci z 55 krajów podpisują światową petycję wspierającą kres testowania kosmetyków na zwierzętach zawsze.

Źródło: MedicalNewsToday