Z OSTATNIEJ CHWILI!
25 Apr, 2019
Warsaw
16 ° C
Do góry

Zawód – mobilna kosmetyczka

Rozwój branży kosmetycznej przynosi wiele nowoczesnych rozwiązań mających na celu zwiększenie popularności świadczonych usług i dotarcie do jak największej liczby klientów. Otwarcie na potrzeby potencjalnych konsumentów sprawia, że zawód kosmetyczki rozszerza swoją działalność na mobilną formę pracy, z dojazdem do miejsca zamieszkania. 

W przypadku każdego nowatorskiego pomysłu na prowadzenie biznesu również i ta forma budzi wiele zastrzeżeń wynikających przede wszystkim z braku dostatecznej ilości informacji o zaletach i wadach mobilnego salonu kosmetycznego. Aby przekonać się do takiego nietypowego sposobu obsługi klienta, należy skupić się na korzyściach oraz przeszkodach związanych z koniecznością podróżowania z bagażem kosmetyków, narzędzi, a często również profesjonalnych urządzeń stosowanych w salonach stacjonarnych. Kwestie zalet i wad warto rozpatrywać dychotomicznie: w perspektywie klienta korzystającego z usług mobilnego salonu i kosmetyczki prowadzącej działalność właśnie w taki sposób.

Jedną z największych zalet mobilnej działalności kosmetycznej jest możliwość dotarcia do bardzo dużej liczby osób. Szybkie tempo życia, nieregulowane godziny pracy i konieczność umawiania wizyty w salonie to czynniki, które bardzo często odstraszają klientów cierpiących na permanentny brak czasu. W przypadku korzystania z usług mobilnej kosmetyczki pomijamy cały proces umawiania wizyty i dojazdu do salonu. Dzięki możliwości ustalenia konkretnej daty przez telefon lub Internet oszczędzamy cenny czas i mamy możliwość zaplanowania dnia według własnych potrzeb, zarówno w perspektywie klienta jak i kosmetyczki.

Kolejną ważną kwestią będącą ogromną zaletą mobilnego świadczenia usług jest bardzo intymna, domowa atmosfera. Mimo, iż wyposażenie i wystrój salonów kosmetycznych w większości przypadków odpowiada najwyższym standardom, klienci najbardziej komfortowo czują się we własnym domu. Wielu z nich korzystając z usług salonów jest skrępowana obecnością innych osób. Bezpośredni kontakt z profesjonalistą we własnym mieszkaniu sprawia, że łatwiej nawiązać wzajemne relacje i przeprowadzić zabieg w miłej atmosferze.

Mobilność pozwala na nienormowany czas pracy, który jest bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku osób ceniących elastyczne formy zatrudnienia. Może być także skutecznym sposobem na dodatkowy dochód po zakończeniu pracy salonu stacjonarnego. Kosmetyczki decydujące się wyłącznie na taką formę zarobkowania oszczędzą sporo pieniędzy na wynajęciu lokalu i opłatach związanych z jego eksploatacją. Warto jednak pamiętać, że mobilność wymaga dobrze zorganizowanego transportu i sprzętu, który łatwo przenieść.O ile jednorazowe narzędzia czy palety do makijażu nie stanowią dużego ciężaru, o tyle duże urządzenia stosowane w salonach mogą stanowić spory kłopot podczas ewentualnego transportu. Trzeba wziąć pod uwagę, że mieszkania klientów nie są przystosowane do prowadzenia zabiegów kosmetycznych, dlatego przed rozpoczęciem mobilnej działalności należy zastanowić się jaki zakres usług możemy świadczyć, a z czego musimy zrezygnować.

Bardzo istotną sprawą, o której należy pamiętać decydując się na dojazdy do klientów, jest kwestia bezpieczeństwa. Kontakt telefoniczny nie umożliwia dostatecznej weryfikacji osób zainteresowanych usługami kosmetyczki. Wielu wypadków udałoby się uniknąć stosując klika zasad ułatwiających pracę w takich warunkach. Bardzo wskazane jest, aby osoba chcąca skorzystać z usług mobilnych podała swoje wszystkie dane oraz numer telefonu. Każdorazowo przed wyjazdem w teren należy poinformować bliską osobę o miejscu i czasie pobytu, w razie potrzeby warto mieć ze sobą gaz pieprzowy lub inny środek umożliwiający szybkie oddalenie się z feralnego miejsca. Zdrowy rozsądek pozwoli ominąć podejrzane miejsca i uniknąć nieprzyjemnych zdarzeń.

Profesjonalne podejście do mobilnych usług kosmetycznych jest podstawą do osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie. Kosmetyczka w bezpośrednim kontakcie z klientem musi wzbudzić jego zaufanie, aby bez obaw poddał się zabiegom kosmetycznym we własnym domu. Mobilność kojarzy się często z ograniczeniami wynikającymi z charakteru takiej działalności. W takim wypadku bardzo istotne jest, aby skupić się na mocnych stronach tego rozwiązania i maksymalnie wykorzystać jego zalety. Klientka zadowolona z usług oferowanych w jej własnym domu bywa lepszą reklamą niż największy bilbord umieszczony w centrum miasta. Dobra opinia krążąca wśród potencjalnej grupy osób zainteresowanych usługami mobilnej kosmetyczki jest świetną prognozą na przyszłość i ogromną szansą na prężny rozwój tego biznesu.