fbpx
18 Czerwiec, 2019
Warszawa
18 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Zielone, ale czy na pewno zdrowe?

Coraz głośniej mówi się o tym, że producenci żywności znaleźli nowy sposób manipulacji potencjalnymi klientami. Jak podają dziennikarze z czasopisma Health Communication, nawet najbardziej kaloryczne produkty mogą sprawiać wrażenie zdrowych, jeśli tylko posiadają zieloną etykietę.

Przeprowadzając badania na grupie amerykańskich konsumentów, naukowcy odkryli, że batoniki z zieloną tabelką kaloryczności są postrzegane za zdrowsze, niż te zawierające druki w kolorze czerwonym. Konsumenci postrzegali je lepiej, mimo że zawierały tyle samo, a nawet więcej kalorii!

Naukowcy są zgodni, kolor etykiety najbardziej wpływa na ludzi, którzy przestrzegają zdrowego tryb życia i tym samym starannie wybierają produkty spożywcze.

„Wyniki naszego badania sugerują, że kolor tabeli kalorycznej może mieć wpływ na to, czy ludzie postrzegają jedzenie jako zdrowe, bez względu na faktycznie widniejące na etykiecie informacje, np. zawartość kalorii” – mówi Jonathon Schuldt z Cornell University (USA).

Konsumenci muszą mieć świadomość, że kolor czy wygląd etykiety nie zawsze potwierdza dobrą jakość produktu. Często możemy zauważyć taką sytuacje na rynku kosmetycznym. To, że na kremie znajdują się zielone elementy, albo widnieje na nim znaczek „eco” nie oznacza, iż rzeczywiście posiada on wszystkie oczekiwane składniki. Apelujemy więc, aby zawsze czytać i analizować tabele ze składnikami INCI danego kosmetyku.

Żródło: PAP Life